Domisi Oy Toimitus- ja myyntiehdot
Näitä toimitusehtoja sovelletaan Dekofloor.fi verkkokaupassa tehtyihin tilauksiin, sekä kaikkiin Domisi Oy:n tarvike toimituksiin.
Maksupalvelun tarjoaja:
Korttimaksunvälityspalvelun toteuttajana Dekofloor.fi verkkokaupassa sekä muissa verkkomaksuissa toimii Stripe. Dekofloor.fi näkyy maksunsaajana tiliotteella tai korttiotteella. Stripe toimii ainoastaan maksunvälittäjänä, eikä vastaa tuotteiden toimittamisesta tai niihin liittyvistä reklamaatioista.
Verkkomaksunvälityspalvelun toteuttajana Dekofloor.fi verkkokaupassa sekä muissa verkkomaksuissa toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
www.paytrail.com
Toimitusehdot kuluttaja- ja yrityskaupassa
Hinnat
Hinnat määräytyvät tilauspäivänä voimassa olevat hinnaston tai erillisen tarjouksen mukaisesti. Myyjä pidättää itsellään hinnanmuutosoikeuden vastaanotettuihin tilauksiin hinnastojen muuttuessa. Hinnat sisältävät arvonlisäveron. Verkkokaupassa tai tarjouksella olevat tuotehinnat eivät sisällä toimituskulua ja/tai rahti kustannusta. Toimituskulut ja/tai rahtikustannus lasketaan tilauskohtaisesti asiakkaan ilmoittamaan osoitteeseen kulloinkin voimassaolevan hinnaston mukaisesti.
Jos verkkosivuilla ilmoitettu hinta on niin ilmeisen virheellinen, että asiakkaan pitäisi ymmärtää hinta virheelliseksi, pidätämme oikeuden muuttaa hintaa tilauksen teon jälkeen. Tällöin hintamuutoksesta otetaan yhteyttä asiakkaaseen ja kaupan voi halutessaan purkaa ilman kuluja. Tällaisia virheitä ovat esimerkiksi pilkku- tai yksikkövirhe.
Tilaaminen
Asiakas vastaa tekemiensä tilausten sisällöstä. Myyjä vastaa vahvistamiensa tilausten toimittamisesta. Tilausvahvistuksella tarkoitetaan myyjän antamaa kirjallista tilausvahvistusta/tilaussopimusta. Kirjallisen tilausvahvistuksen saa myyjältä pyydettäessä. Tilausvahvistus sisältää toimitusosoitteen, tiedon tilatuista tuotteista, määristä ja hinnoista sekä arvioidun toimitusajan. Pidätämme oikeuden hinta-, toimitusaika- ym. tuotetietojen muutoksiin. Jos hinta tai muut tiedot muuttuvat, niistä sovitaan asiakkaan kanssa, ja asiakkaalla on oikeus halutessaan peruuttaa tilaus. Jotta tilausvahvistus voidaan lähettää, tulee asiakkaan ilmoittaa sähköpostiosoitteensa tilauksen yhteydessä. Yhteydenpito osapuolten välillä tapahtuu sähköpostilla tai puhelimitse.
Asiakas sitoutuu tilauksen yhteydessä sillä hetkellä voimassa oleviin tilaus-, toimitus- ja maksuehtoihin. Näitä ehtoja noudatetaan tilaustavasta riippumatta. Pidätämme oikeuden ehtojen muutoksiin.
Nouto
Tuotteet on noudettavissa toimipisteeltämme arkisin kello 14-16 välillä. Tuotteet on noudettava tilauksen yhteydessä sovittuna noutopäivänä.
Jos tuotteet noutaa asiakkaan kuljetusliike, asiakkaan on toimitettava tarvittavat kuljetusasiakirjat sähköpostitse asiakaspalveluumme viimeistään noutoa edeltävänä arkipäivänä.
Mikäli tuotteita ei noudeta sovittuna ajankohtana veloitamme tuotteiden varastoinnista erillisen maksun.
Toimituksen kotiinkuljetus
Tilaus toimitetaan tilauksen mukaiseen toimitusosoitteeseen Manner-Suomessa. Kuljetus ei sisällä lähetyksen sisään-, kerros- tai uloskantoa eikä asennusta tai vanhan tuotteen poisvientiä. Paketti toimitetaan ulko-ovelle tai suurempi lähetys (yli 35 kg) jakeluauton viereen, paikkaan mihin kunkin toimituksen käyttämä jakeluauto pääsee (täysperävaunusta pakettiautoon).
Kotiinkuljetus koskee vain Manner-Suomen osoitteita, joihin on kiinteä tieyhteys. Toimituskustannukset eivät sisällä toimitusta saareen tai muille normaalin posti- ja jakelulogistiikan ulkopuolella oleville alueille. Jos asiakas haluaa tilata tuotteita paikkaan johon kulku on maantielautalla, lossilla tai yhteysaluksella, on hänen otettava ensin yhteyttä asiakaspalveluumme. Näin voimme varmistaa, onko toimitus mahdollinen, ja aiheutuuko siitä lisäkustannuksia.
Toimituksen vastaanottaminen
Asiakkaan tulee varmistaa, että joku on tuotteiden saapuessa vastaanottamassa, tarkistamassa ja kuittaamassa toimituksen. Mikäli vastaanottajaa ei tavoiteta annetusta puhelinnumerosta, emme ole velvoitettuja toimittamaan tavaraa.
Jos toimitus viivästyy sen takia, että vastaanottajaa ei tavoiteta sovittuna aikana, tavaran säilyttämisestä aiheutuvat kustannukset peritään asiakkaalta. Mikäli vastaanottajaa ei tavoiteta seitsemän vuorokauden kuluessa, palautetaan tavarat toimittajille ja aiheutuneet kustannukset veloitetaan asiakkaalta. Tavaroiden palautuminen toimittajalle ei pura jo tehtyä kauppaa.
Vastaanottajan on tarkistettava välittömästi, että toimitussisältö on tilausvahvistuksen mukainen ja vahingoittumaton.
Mikäli toimituksessa tai tuotteissa on ongelmia, tulee toimia seuraavasti:
- Asiakkaan pitää välittömästi ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme, viimeistään 5vrk:n kuluttua toimituksen vastaanottamisesta.
- Kuljetuksessa rikkoutuneet tuotteet korvataan vastaavilla uusilla tuotteilla, normaalilla toimitustavalla perille toimitettuina.
- Vahingoittunutta tavaraa ei saa kuljettaa toiseen osoitteeseen.
- Asiakkaan velvollisuus on suojata vahingoittunut tavara lisävahingoilta.
- Myyjällä on oikeus saada rikkoutuneet tuotteet itselleen.
Mikäli asiakas laiminlyö ilmoitusvelvollisuutensa tai ilmoittaa asiasta määräajan jälkeen, jäävät tuotevauriot/puutteet asiakkaan vahingoksi.
Jälkitoimitukset
Jos jälkitoimitus johtuu myyjästä, toimitetaan tuotteet asiakkaalle heti kun niitä on saatavissa tavanomaisella kuljetustavalla perille toimitettuina. Jos asiakas haluaa peruuttaa jälkitoimituksen, on siitä oltava hyvissä ajoin yhteydessä myyjän asiakaspalveluun. Jos jälkitoimitus johtuu tilaajasta, toimitetaan tavara asiakkaalle heti kun sitä on saatavilla ilman eri yhteydenottoa normaalilla kuljetustavalla. Asiakas vastaa tällöin kuljetuskustannuksista.
Rikkoutuneet tavarat
Myyjän rahtisopimuksella toimitetut tuotteet korvataan vastaavilla uusilla tuotteilla normaalilla toimitustavalla perille toimitettuina. Asiakkaan edelleen luovuttamista tuotteista vastaa asiakas itse. Myyjällä on oikeus saada rikkoutuneet tuotteet itselleen.
Tuotteiden palauttaminen
Verkkokaupasta tai mulla tavoin ostetuilla tuotteilla ei ole palautus- ja/tai vaihto-oikeutta.
Kaupan peruuttaminen
Mikäli tuotteiden valmistusta ja/tai keräilyä ja/tai sävytystä tilauksen mukaisesti ei ole aloitettu on kauppa mahdollista peruuttaa veloituksetta. Kauppa peruutetaan olemalla yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostitse.
Sävy- ja tuotemuutokset
Tuotteiden sävy-ja/tai materiaali muutokset käsitellään tapauskohtaisesti asiakaspalvelussamme. Jos tuotteiden valmistus ja/tai keräily ja/tai sävytys on aloitettu voivat muutokset vaikuttaa hintaan ja kustannukset veloitetaan asiakkaalta.
Emme vastaa asiakkaan valinnoissaan mahdollisesti tekemistä virheistä. Asiakkaan tulee aina tarkistaa aina saamansa tilauksestaan saama tilausvahvistus.
Maksun palauttaminen asiakkaalle
Palautamme maksusuorituksen maksutavan sen salliessa aina asiakkaan alun perin maksamalla maksutavalla. Asiakkaan verkkopankissa tilisiirtona suoritetut maksut palautetaan tilisiirtona asiakkaan ilmoittamalle pankkitilille. Jos tilausta ei ole vielä lähetetty, myös toimituskustannukset palautetaan. Palautettujen tuotteiden hinnan hyvitämme vasta, kun palautus on saapunut varastollemme ja olemme käsitelleet sen.
Väärin toimitetut tavarat
Myyjä vaihtaa virheellisesti toimitetut tuotteet omalla kustannuksellaan normaalilla toimitustavalla toimitettuina. Tapahtuneesta toimitusvirheestä on aina oltava yhteydessä myyjän asiakaspalveluun ohjeiden ja virheellisen tuotteen palautuksen sopimiseksi. Palautettavien tuotteiden on oltava täysin myyntikelpoisia, virheettömiä ja alkuperäisissä pakkauksissaan. Myyjä pidättää itselleen oikeuden veloittaa myyntikelvottomina palautuvien tuotteiden arvon ja kierrätyksestä aiheutuvat kustannukset asiakkaalta.
Toimitusviivästys
Toimitusviivästyksistä korvataan korkeintaan rahdin arvo, jollei yksittäisen kaupan ehdoista muuta aiheudu. Kohtuullisesta myöhästymisestä johtuvia välillisiä kuluja ei korvata.
Palautuskustannukset
Kuluttajansuojalaki edellyttää, että tuotteen mahdolliset palautuskustannukset kerrotaan asiakkaalle etukäteen. Kun kyseessä on postipakettia suuremmat tuotteet, joiden kuljetukseen tarvitaan esimerkiksi nosturia tai kuorma-autoa, kuljetuskustannukset vaihtelevat suuresti esimerkiksi osoitteen, kuljetuksen saatavuuden ja tieyhteyksien mukaan. Näille tuotteille emme pysty ilmoittamaan mahdollisia palautuskustannuksia etukäteen, vaan ne on tarvittaessa tiedusteltava asiakaspalvelustamme.
Toimituksen ja palautuksen kuljetuskustannuksista vastaa asiakas. Myyjä pidättää itselleen oikeuden veloittaa myyntikelvottomina palautuvien tuotteiden kierrätyksestä aiheutuvat kustannukset asiakkaalta. Kuljetus- ja kierrätyskustannukset vähennetään asiakkaalle suoritettavasta maksupalautuksesta.